مزایای داشتن باشگاه مشتریان
سه مورد از مزایای باشگاه مشتریان را می خوام براتون مطرح کنم.
یک- خروج از رکود:
اولین مزیت داشتن اطلاعات مشتریان سابق، تلاش برای خروج از رکود و به سود رسیدن در مدت زمان کوتاه است. اگر صاحب فروشگاه هستید، حتما به مواردی برخوردید که گاهی در یک ماه، یک هفته یا چند روز به خاطر تعطیلات یامسائل دیگه فروش شما کم میشه. اگر صاحب سایت اینترنتی هستید ممکن است سایت شما مدتی با مشکل هایی برای ورود و یا خرید مشتریان مواجه بشه و شما در آن مدت فروش کمی بکنید. اگه در این مواقع با داشتن اطلاعات باشگاه مشتریان اقدام به اطلاع رسانی و برگزاری جشنواره و ارائه تخفیف کنید حتما از رکود خارج میشید.
دو- تخفیف متفاوت برای مشتریان وفادارتر:
دومین ویژگی باشگاه مشتریان این است که اگر شما سوابق خریدهای قبلی مشتریانتان را داشته باشید می توانید به مشتریان وفادارتر خدمات و تخفیفهای بیشتر یا شاید هم کمتر بسته به سبک کار خودتان بدهید. ممکنه کسی در یک تخفیف، مشتریان کم خرید کن را هدف قرار بدهند مثل اپراتورهای همراه که به مشتریان جدید ترافیک اینترنت بهتری می دهند. و یا ممکن است کسی به مشتری که بیشتر خرید کرده و سود بیشتری رسانده بخواد یه تخفیف ویژه تری ارائه کنه.
سه - اعلام تغییر مکان یا ساختار:
سومین امتیاز داشتن باشگاه مشتریان این است که در صورتی که شما تغییری در کسب و کارتان داشته باشید، مثلا تغییر مکان دادید یا آدرس سایت یا پیج شما عوض شده. با داشتن اطلاعات مشتریان قبلی و با یک اطلاع رسانی به همه باشگاه مشتریان اکثر آنها را از این تغییر مطلع می کنید و کمک می کنید که مشتریان قبلی سریع شما را پیدا کنند.