باشگاه مشتریان چیست؟
یک شعار در حوزه مارکتینگ و بازاریابی اینه که «جذب مشتری جدید بسیار هزینهبر تر از حفظ مشتریهای موجوده». شرکت ها و فروشگاه های دوراندیش همیشه سعی میکنند که با ارائه خدمات ویژه به مشتریان گذشته خودشان، آنها را راضی نگه دارند تا برای خرید بعدی هم به آنها مراجعه کنند. اینجاست که چیزی به عنوان باشگاه مشتریان مطرح میشه.
در باشگاه مشتریان معمولاً اطلاعات مشتریان سابق شما نگهداری میشه تا با ارائه پیشنهادهای ویژه و یا تخفیف شگفت انگیز، آنها را دوباره برای خرید از شما ترغیب کنه. ممکنه هر شرکت یا فروشگاه سبک خاص خودش برای باشگاه مشتریان داشته باشه: یک فروشگاه ممکنه اطلاعات مشتریان را در یک دفترچه ثبت کنه؛ یکی ممکنه در کانتکتهای گوشی خودش نگهداری کنه؛ ممکن است سایت خودتان یا سایت ویژه دیگری برای باشگاه مشتریان استفاده کنید.
فروشگاه های بزرگ مثل افق، دیجی کالا و ... سایت ویژه باشگاه مشتریان دارند؛ یا بانک هایی مثل بانک ملت که یک سایت باشگاه مشتریان داره. حتما شما از دیجی کالا خرید کردید و دیدید که برای برخی فروشها یک اعتبار ریالی برای خرید بعدی شما در نظر میگیرد یا سایت مثل راست چین هم همین کار را میکنند که در هر خرید مبلغی را به عنوان پاداش برای خرید بعدی ذخیره می کند. همه اینها نمونههایی از باشگاه مشتریان است که مشتریان سابق به راحتی برای خرید بعدی شما مراجعه می کنند. در مورد اهمیت باشگاه مشتریان مطالب فراوان دیگری است که در پست های مختلف این سایت به اونها اشاره میشود.
این سایت هم یکی از خلاقانهترین ایدهها برای باشگاه مشتریان شما است که با کمتری هزینه می توانید یک سیستم یکپارچه برای گردآوری باشگاه مشتریان خودتان داشته باشید تا بتوانید در مواقعی همچون انتقال مکان، کسادی بازار و برای فروش بیشتر به مشتریان خودتان اطلاع رسانی لازم را انجام بدید.